Reklamáció

Reklamálni szeretné az árut?

A törvényi jótállási idő 24 hónap, de csak 6 hónap  amikor cégünk áruja esetén a számla (nyugta) egyben jótállási jegyként is szolgál. A reklamáció nem vonatkozik a helytelen használat, standard kopás vagy nem rendeltetésszerű használat eseteire. Az ügyfél köteles a hibát annak felmerülését követően haladéktalanul reklamálni. A reklamációt az áru gyártója vagy annak képviselője által meghatározott utasításokkal összhangban bíráljuk el. A reklamáció lebonyolítására rendelkezésre álló maximális határidő 30 nap, de igyekszünk minden ügyet a lehető leggyorsabban intézni.

Reklamációs eljárás:

  1. Töltse ki az csomagolásban található vagy az innen letölthető ( PDF, DOCX ) elállási nyilatkozatot, és az áruval együtt helyezze a csomagba.
  2. Csatolja a számla (nyugta) másolatát.
  3. A csomagot ajánlva a következő címre küldje: Christon Kft, 2310, Szigetszentmiklós Bajcsy Zsilinszky u. 22.
  4. A csomagot soha ne küldje utánvéttel. Az ilyen csomag nem kerül átvételre.
  5. Az áru vásárlótól való elszállításának költségei minden esetben a vásárlót terhelik. Amennyiben a reklamáció jogosnak bizonyul, a szállítási díjat visszamenőlegesen rendezzük.

Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szabályai szerint.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó már nem tudja érvényesíteni.

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet javítást, vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló általválasztott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termékhibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 6 hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – ez előzőpontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatosság igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott írásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termékhibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatalidőpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellék szavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve javított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új,Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek időpontja a termék a Fogyasztónak történőátadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és a termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik

Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

Szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti illetve a Felhasználó a termékkel, vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Christon Kft.

Ügyfélszolgálati iroda és raktár helye: 2310 Szigetszentmiklós, Bajcsy-Zsilinszky utca 22.

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: 10.00 – 17.00

Telefon: +36202247058

Internetcím: www.avantgardfashion.hu

E-mail: info@avantgardfashion.hu

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Amennyiben a szóbeli panasz kezelésére nincs azonnal lehetőség (a panasz jellegétől adódóan), akkor a Szolgáltató arra kérheti a Felhasználót, hogy a fenti e-mail címre írásban is továbbítsa kifogásait, észrevételeit.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, úgy kezdeményezheti Békéltetőtestület eljárását (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület).

Egyéb

Szolgáltató a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat bármikor módosíthatja. A módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő ˝0˝ Ft-os, vagy ˝1˝ Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat a vásárlási szándékától.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

A Webshopon található árak eltérhetnek az üzletünkben található termékek áraitól, ennek jogát fenntartjuk.

A visszatérítés nem érvényes a szállítási költségre.